Κυριακή 29 Ιουλίου 2012

Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά

φωτο Θεολογίτης Ι. Θεολόγος

Προς                                                   Πειεαιάς 27.07.2012
ΟΛΠ  Α.Ε
 Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Γιωρ. Ανωμερίτη                  Θέμα: Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά       
           Η πρόσφατη ανακοίνωση τύπου του Ο.Λ.Π. Α.Ε. σχετικά με τη ΝΕΖ Πειραιά, μας προξένησε ιδιαίτερη έκπληξη. Σχηματίζεται  η εντύπωση ότι οι χρήστες της ζώνης θα πρέπει να «ευλογούν» τον Οργανισμό που διατηρεί τη ζώνη στην υπάρχουσα (απαξιωτική) κατάσταση! Το δε πνεύμα αναφοράς στη ΝΕΖ σαν περιουσιακό στοιχείο (αξία) του Οργανισμού είναι λίαν περιφρονητικό. Μήπως δεν είναι σωστό να εισερχόμαστε σε ένα παιχνίδι αποποίησης ευθυνών για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει σήμερα η ζώνη; Παραθέτουμε τα ακόλουθα ερωτήματα/διαπιστώσεις:
1.     Πώς προκύπτουν οι ετήσιες ζημιές ύψους 5.000.000 Ευρώ. Θα παρακαλούσαμε να παρασχεθούν συγκεκριμένα στοιχεία, λαμβάνοντας υπ’ όψη ότι υπάρχουν κοινές απασχολήσεις σε διάφορους τομείς και τμήματα του οργανισμού, όπως για παράδειγμα απασχόλησης προσωπικού για παροχή κοινών υπηρεσιών σε τμήματα της ΝΕΖ, της κρουαζιέρας, της ακτοπλοΐας, του car terminal και των εμπορευματοκιβωτίων.
2.     Πώς προκύπτει το ποσό των 4.500.000 Ευρώ που δαπάνησε ο οργανισμός για τη συντήρηση των δεξαμενών και για επισκευές στη ΝΕΖ, καθώς το κόστος επισκευής της Μικρής Πλωτής Δεξαμενής θα καλυφθεί από τον ασφαλιστικό οργανισμό του πλοίου που προξένησε τη ζημιά της. Θα παρακαλούσαμε να υπάρξει ενημερώση με τα ακριβή ποσά και τις αντίστοιχες εργασίες συντήρησης που εκτελέστηκαν στις δεξαμενές, καθώς επίσης και τις επισκευές υποδομών στη ΝΕΖ με το αντίστοιχο κόστος τους.
3.     Η ίδρυση της ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. έγινε το 2010. Σήμερα έχουμε 2012 και κάθε 6 μήνες ενημερωνόμαστε ότι θα ενεργοποιηθεί η ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. Ελπίζουμε το 2013, δηλαδή 3 χρόνια μετά την ίδρυσή της, επιτέλους να ενεργοποιηθεί! Επίσης, διερωτιώμαστε πόσα και ποιά είναι τα στελέχη της και πόση εμπειρία έχει το κάθε στέλεχος σχετικά με το αντικείμενο της ζώνης. Με ποιό σκεπτικό δεν συμμετέχουν εξ αρχής και εκπρόσωποι των χρηστών της ζώνης;
4.     Αναρωτιόμαστε αν οι ενέργειες που έχει κάνει ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. για τη ρύθμιση χρεών των επιχειρήσεων της ζώνης αποτελεί κάποια σημαντική είδηση ή ένα αυτονόητο μέτρο που λαμβάνεται κατά την διάρκεια μίας οικονομικής κρίσης και μάλιστα όπως της σημερινής!
5.     Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. είχε προχωρήσει σε αύξηση των τιμολογίων προσόρμισης και παραβολής/πρυμνοδέτησης το 2010 και το 2011, καθώς και των τιμολογίων  δεξαμενισμού το 2010! Το 2012 τα τιμολόγια ορθώς έμειναν σταθερά. Θα παρακαλούσαμε να ενημερωθούμε σε ποια τιμολόγια αναφέρεται η μείωση στην εν λόγω ανακοίνωση.
6.     Ποιά κοινοτικά κονδύλια προς όφελος των εργαζομένων της ζώνης εισέπραξε ο Ο.Λ.Π. Α.Ε., πότε διατέθηκαν, σε ποιούς διατέθηκαν, και ποιούς εργαζόμενους αφορούσαν.
7.     Ποια ήταν τα μέτρα που προτάθηκαν και δεν υλοποιήθηκαν από την Πολιτεία; Πώς γίνεται ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. να λειτουργεί αυτόνομα όσον αφορά επενδύσεις στον τομέα των κρουαζιεροπλοίων και του car terminal και για τη ΝΕΖ να «πετάει το μπαλάκι» στην πολιτεία; Υπάρχουν 14 έργα-μελέτες του Οργανισμού, αλλά κανένα σχετικά με τις δραστηριότητες της ΝΕΖ!
8.      Η αναφορά ότι ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. δεν έχει όφελος και δεν ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο της ζώνης είναι ατυχής ως επιχειρηματολογία:
α) Μήπως η υποθαλάσσια σύνδεση (διάβαση πεζών), που ευχόμαστε να υλοποιηθεί το συντομότερο, πρόκειτε για επιχειρηματική δραστηριότητα; Δηλαδή, ο πεζός θα πληρώνει εισητήριο για να τη διασχίσει; Αλήθεια πόσα εκατομύρια ευρώ θα κοστίσει αυτό το συμπληρωματικό έργο;
β) Η κατασκευή του Monorail, που επίσης ευχόμαστε να υλοποιηθεί το συντομότερο, πρόκειτε για επιχειρηματική δραστηριότητα; Δηλαδή, ο επιβάτης θα πληρώνει εισητήριο για τη μεταφορά του; Αλήθεια πόσα εκατομύρια ευρώ θα κοστίσει και αυτό το συμπληρωματικό έργο;
γ) Το έργο «Πολιτιστική Ακτή» αποτελεί επιχειρηματική δραστηριότητα του Ο.Λ.Π. Α.Ε.; Αν ναι, θα παρακαλούσαμε να μάθουμε αν υπάρχει μελέτη ανεξάρτητου οικονομικού φορέα σχετικά με τις προβλεπόμενες χρηματοοικονομικές ροές, τον προβλεπόμενο χρόνο απόσβεσης, τα προβλεπόμενα κέρδη και το συνολικό κόστος (μαζί με τις μελέτες).
9.     Το έργο «Ανάπτυξη Λιμένος Ηρακλέους» προβλέπει τη μεταφορά του Car Terminal από τη Δραπετσώνα στο Μώλο της ΔΕΗ, με αντίστοιχη  μεταφορά των χώρων επισκευής από το Μώλο της ΔΕΗ σε μικρότερο χώρο στη Δραπετσώνα, με συνέπεια τη συρρίκνωση της ΝΕΖ! Υπολογίζεται ότι θα καταργηθούν περίπου 15 θέσεις πρυμνοδέτησης πλοίων μεγέθους μέχρι 10.000 dwt και περίπου 4 θέσεις πλαγιοδέτησης από το Μώλο της ΔΕΗ, με αντιστάθμισμα μόνο περίπου 2 θέσεις πλαγιοδέτησης στη Δραπετσώνα! Αυτό αποτελεί επένδυση στο χώρο της ζώνης ή απαξίωση;. Θα μπορούσε ο επιπλέον χώρος για car terminal να δημιουργηθεί στα πρότυπα της επέκτασης του επιβατικού λιμένος στο βόρειο και στο νότιο τμήμα του ή της επέκτασης της προβλήτας ΙΙΙ στο ΣΕΜΠΟ, ή σε άλλο ξεχωριστό χώρο; Το ζήτημα αυτό το είχαμε θίξει με επιστολή μας και τον Ιανουάριο του 2012, αλλά ουδεμία απάντηση λάβαμε, προφανώς γιατί δεν υπήρχε! Να ξεκαθαρίσουμε ότι η αύξηση των χώρων του car terminal είναι ευπρόσδεκτη, αλλά όχι εις βάρος της ΝΕΖ. Ευχόμαστε να είναι μία ατυχής σχεδιαστική πρόταση και να μην υπάρξουν και άλλες παρόμοιες προτάσεις συρρίκνωσης της ΝΕΖ στο μέλλον.
           Η ανάπτυξη της ΝΕΖ δεν μπορεί να αγνοείται από τον Ο.Λ.Π. Α.Ε., καθώς πέρα από τα άμεσα έσοδα για τον Οργανισμό, θα επιφέρει πολλαπλάσια  οικονομικά οφέλη στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά από ότι οι υπόλοιπες δραστηριότητες, γεγονός που είναι αδιανόητο να μένει αδιάφορο, καθώς ο τομέας της κρουαζιέρας συνδέεται με την καθημερινότητα της πόλης και των κατοίκων, διότι ο τουρίστας θα περπατήσει και έξω από το λιμάνι. Αλοίμονο αν συναντάει έναν Πειραιά μουντό, με απαξιωμένα κτήρια, με κλειστά καταστήματα, με ανθρώπους κατηφείς και με την πρωταρχική υπηρεσία του λιμένα, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, να μην διαθέτει στοιχειώδεις εγκαταστάσεις στέγασης. Αλοίμονο αν περιφερειακά αλλά και εντός του λιμένα, ο επισκέπτης αντικρύζει δρόμους και πεζοδρόμια επικίνδυνα για τη σωματική του ακεραιότητα, διασκορπισμένα απορρίμματα,  ανεπαρκή παροχή πληροφόρησης για τα συγκοινωνιακά μέσα και κυκλοφοριακό φόρτο ο οποίος του τσιτώνει τα νεύρα!
          Ελπίζουμε και ευχόμαστε οι διαπιστώσεις και τα ερωτήματά μας να «προκαλέσουν» το σοβαρό ενδιαφέρον του Ο.Λ.Π. Α.Ε. για τη ζώνη, διότι πιστεύουμε ότι μόνο ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. έχει το ειδικό βάρος και το μέγεθος να οδηγήσει την προσπάθεια για την ανάταξή της, ειδικά με την παρούσα ηγεσία του. Οι  επενδύσεις σε βασικές υποδομές της ζώνης, οι οποίες έχουν χιλιοειπωθεί, είναι πολύ μικρότερες σε οικονομικό μέγεθος από αυτές που πραγματοποιούνται στους άλλους τομείς δραστηριότητας του Οργανισμού. Επιπλέον, ας εξεταστεί και η δυνατότητα διεκδίκησης επιδοτήσεων από ευρωπαϊκά οικονομικά προγραμμάτα, όπως έχει ήδη γίνει για άλλα έργα, και γιατί όχι, να επιδιωχθεί η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών για συνεργεία που εκτελούν εργασίες σε πλοία που βρίσκονται σε χώρους της ζώνης.
          Είναι εγκληματικό τα επενδυτικά σχέδια του Οργανισμού να περιλαμβάνουν όλους τους άλλους τομείς εκτός από την ΝΕΖ. Να αγνοούνται οι χιλιάδες οικογένειες της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά οι οποίες ζουν από τις δραστηριότητες στη ΝΕΖ και οι επιπλέον άλλες τόσες χιλιάδες που θα μπορούσαν να ζήσουν μέσα από την ανάπτυξη της ζώνης. Μην ξεχνάμε ότι η λέξη «Οργανισμός» σημαίνει πολλά περισσότερα από μία αυτοτελή ανώνυμη εταιρεία. Διαφορετικά ας είμαστε ειλικρινείς απέναντι στους εαυτούς μας και να διαγράψουμε αυτή τη λέξη από την επωνυμία. Ας αναλογιστούμε τα χρήματα (πολύτιμο συνάλλαγμα) και το εύρος της διασποράς αυτών, που «αφήνει» ένα πλοίο που έρχεται στη ΝΕΖ, με αυτά από 20 Ro/Ro αφιχθέντα στο car terminal ή με 10 container αφιχθέντα στο Ικόνιο ή με 10 κρουαζιερόπλοια καταπλέοντα στον επιβατηγό λιμένα.
          Επιτέλους, οφείλουμε να ενεργοποιηθούμε συλλογικά, για να προσελκύσουμε  τα εκατομμύρια δολλάρια που πληρώνουν Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες σε γειτονικές χώρες και να κάνουμε την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά πρότυπο ναυτιλιακό και επισκευαστικό κέντρο και ας μην ξεχνάμε πως η ΝΕΖ ήταν ο «συνιδιοκτήτης» των περιουσιακών παραχωρηθέντων αξιών του Οργανισμού, που με την σύμβαση παραχώρησης από συνιδιοκτήτης έμεινε άστεγος.
                                          Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος                                        Ο Γενικός Γραμματέας

Θεολόγος Ιωαν. Θεολογίτης       Κωνσταντίνος Δημ. Μαργέλης

                    
Κοινοποίηση:

* Γραφείο Πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά
* Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κωστή Μουσουρούλη
* Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, κ.Στέφανο Χρήστου
* Δήμαρχο Πειραιά, κ. Βασίλη Μιχαλολιάκο
* ΟΑΕΕ  / Διοικητή
* ΙΚΑ    /  Διοικητή
* Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ)  
* Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΕΠ)
* Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ)
* Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΒΕΠ)
* ΒΙ.ΠΑ. ΣΧΙΣΤΟΥ
* Ομοσπονδία Εργοδοτικών Ενώσεων Επιχειρήσεων Ναυπήγησης και Επισκευής
   Πλοίων Πειραιά
* Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά
* Επιτροπή Εξυγίανσης Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων
* Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατουπαλλήλων Μετάλλου (Π.Ο.Ε.Μ.)
* ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ
* Διεθνή Ναυτική Ένωση (Δ.Ν.Ε.)
* ΣΩ.Ν.Π.Α.Π.
* Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά
* Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών Πλοίων
* Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών Εφοπλιστών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών
   Πλοίων «Ο Άγ. Νικόλαος»
*  Πανελλήνιο Σύλλογο Εφοδιαστών Πλοίων
* Ένωση Βιοτεχνών-Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά
* Ένωση Εργοληπτών Αμμοβολών Χρωμάτων Αττικής
* ΄Ενωση Λεμβούχων Πειραιά
* Μ.Μ.Ε    Πηγή : www.Naftemporiki.gr

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

HSW: Ο Grimaldi ζητάει επιθετικές πωλήσεις και διαλύσεις πλοίων …

- Σκληρή κόντρα των Ιταλών με την πλευρά Βαρδινογιάννη στη σημερινή ΓΣ. ΤΟ MARINEWS ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ

Φωτό Marinews: Ο εκπρόσωπος των Ιταλών και ένα από τα τρία μέλη τους στο ΔΣ της HSW, ο δικηγόρος Francesco Saverio Lauro στη διάρκεια της σημερινής Τακτικής Γενικής Συνέλευσης . Σκληρή κόντρα ξέσπασε στην Hellenic Seaways με αφορμή την επιθετική πολιτική που αποφάσισε να ακολουθήσει η πλευρά του Ομίλου Grimaldi που μέσω της θυγατρικής Minoan Lines ελέγχει το 33,35 % της εταιρείας. Η πέτρα της αντιπαράθεσης είναι η πώληση των πλοίων που κάνουν τις γραμμές του Αργοσαρωνικού και η απόσυρση της εταιρείας από τα δρομολόγια. Στην πορεία αποκαλύφθηκε ότι η ιταλική πλευρά, που σήμερα διαμαρτύρονταν για χαμηλό τίμημα της παραχώρησης των πλοίων, είχε ζητήσει πώληση πλοίων της εταιρείας τα οποία δραστηριοποιούνταν σε μη προσοδοφόρες γραμμές ακόμη και για …παλιοσίδερα.

Ο εκπρόσωπος των Ιταλών και ένα από τα τρία μέλη τους στο ΔΣ της HSW, ο δικηγόρος Francesco Saverio Lauro στη διάρκεια της σημερινής Τακτικής Γενικής Συνέλευσης έκανε σφοδρή επίθεση σε βάρος της πλειοψηφίας του ΔΣ και της πλευράς Βαρδινογιάννη προσπαθώντας να δημιουργήσει ρήγμα στην εταιρεία. Η αντιπαράθεση ήταν πολύ δυνατή και είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει συνέχεια. Ο F.Lauro παίρνοντας τον λόγο ζήτησε να έχει πληρέστερη ενημέρωση για τα όσα συμβαίνουν στην εταιρεία παρά το γεγονός ότι είναι μέλος του ΔΣ της και παρίσταται σε όλες τις συνεδριάσεις. Μάλιστα τα λόγια του έκρυβαν και μία απειλή:

«Θα ήθελα να υπενθυμίσω στον κύριο Βαρδινογιάννη ότι η μειοψηφία πρέπει να γίνεται σεβαστή γιατί δεν ξέρουμε ποιος θα είναι μειοψηφία στο μέλλον!!!» και προσέθεσε:

« Ήμουν πρόεδρος και μέλος του ΔΣ πολλών εταιρειών ακόμη και δημοσίων όπως ο Οργανισμός Λιμένος της Νάπολης και δεν υπήρξε ποτέ ζήτημα να ζητήσουμε λύσεις από τις δικαστικές αρχές και αυτό πιστεύω ότι θα συμβεί και τώρα».

O Ιταλός ζήτησε να μάθει γιατί τα 11 πλοία του στόλου της HSW πουλήθηκαν μόνο 11,3 εκατομμύρια ευρώ:
«Τέλη Μαίου ήρθε ξαφνικά πρόταση στο ΔΣ για πώληση των γραμμών του Αργοσαρωνικού. Το ΔΣ δεν είπε το όνομα του αγοραστή. Μας είπαν ότι η τιμή ήταν 9-10 εκατομμύρια ευρώ. Καταψηφίσαμε την πρόταση. Αργότερα μου τηλεφώνησε ο Αντώνης Αγαπητός και μου είπε ότι αγοραστής ήταν ο Μάριος Ηλιόπουλος και ότι το τίμημα πήγε λίγο πάνω από τα 11 εκατομμύρια ευρώ.»

Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Αντώνης Αγαπητός πήρε τον λόγο και περνώντας στην αντεπίθεση αποκάλυψε ότι η πλευρά Grimaldi ήθελε να πουληθούν τα πλοία της Αδριατικής που εκτελούν δρομολόγιο Κόρινθος-Βενετία, αφήνοντας να εννοηθεί ότι από την κίνηση αυτή θα ωφελείτο ο ιταλικός Όμιλος που δραστηριοποιείται στη γραμμή και θα αποκτούσε μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας:

«Αρνητικό EBITDA είχαν και η γραμμή της Αδριατικής και η γραμμή του Αργοσαρωνικού. Η πρόταση της πλευράς Grimaldi ήταν να πουλήσουμε τα πλοία της Αδριατικής. Γιατί να τα πουλήσουμε; ’Επρεπε να πάρουμε μία απόφαση στο πόδι. Αυτό ήταν το πλάνο των ανθρώπων που ήρθαν στο ΔΣ. Στόχος ήταν να αποχωρήσει η HSW από την Αδριατική και αργότερα και η ΑΝΕΚ» και προσέθεσε:
«Τώρα έχουν στόχο να χωρίσουν τους μετόχους σε δύο στρατόπεδα.»

Ο Αντώνης Αγαπητός αποκάλυψε ότι η πλευρά του ιταλικού Ομίλου είχε προτείνει να πωληθούν τα πλοία ακόμη και για σκράπ-παλιοσίδερα οπότε το τίμημα θα ήταν χαμηλό, αν δεν βρισκόταν αγοραστής.

Τελευταίος πήρε τον λόγο ο πρόεδρος της HSW, Γιάννης Σ.Βαρδινογιάννης ο οποίος αναφερόμενος στην πώληση του στόλου του Αργοσαρωνικού επεσήμανε:

«Στο Δ.Σ. ήταν όλοι γνώστες του θέματος. Από τα τέλη Φεβρουαρίου είχαμε αρχίσει να ψάχνουμε αγοραστή. Την ημέρα που ήταν να πάρουμε την απόφαση ήρθε και άλλη προσφορά, χαμηλότερη.

Βγήκαμε μέσω trade να πουλήσουμε όμως δεν βρέθηκε καλύτερη από την πρώτη που ήταν πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ.

Στο ΔΣ κανείς δεν έφερε μία καλύτερη πρόταση. Το μόνο που έκαναν κάποιοι ήταν να είναι αρνητικοί. Το τίμημα των 11,15 εκατ. ευρώ είναι πολύ καλό.

Τα τελευταία δύο χρόνια οι γραμμές του Αργοσαρωνικού έβαλαν μέσα την HSW. Είχαμε πολλές βλάβες που δημιουργούσαν κακό όνομα στην αγορά.» και προσέθεσε:

«Στόχος μας είναι η κερδοφορία. Δίνουμε έμφαση στα Κυκλάδες, στις Σποράδες που μείναμε μόνοι μας και στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη.».

Τα θέματα της ΓΣ εγκρίθηκαν με πλειοψηφία 52%.



Σημείωση : Εμείς εδω στο νησί πάμε στην Ευρώπη στην επίτροπο ΑΛΙΕΙΑΣ και στον υπουργό για να μας δώσουν λύση......

Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

Χρήσιμες συμβουλές για τον ενοικιαστή

Η αναζήτηση για μίσθωση κατοικίας πραγματοποιείται μέσα από έρευνα σε εφημερίδες μικρών αγγελιών αλλά και σε σχετικές ιστοσελίδες αγγελιών. Συχνά βοηθούν και τα ενοικιαστήρια στην περιοχή που σας ενδιαφέρει, αλλά και πληροφορίες φίλων και συγγενών. Εάν επιλέξετε να απευθυνθείτε σε μεσιτικό γραφείο, φροντίστε να επιβεβαιώσετε τη νόμιμη λειτουργία του. Δεν
πρέπει να πληρώσετε προκαταβολικά την αμοιβή του μεσίτη, παρά μόνο αν μισθώσετε το σπίτι που σας προτείνει.
Ο λεπτομερής έλεγχος των υποψηφίων προς μίσθωση κατοικιών είναι σημαντικός και θα πρέπει να έχει ως αντικείμενο γενικά την περιοχή στην οποία βρίσκεται, το πόσο προσβάσιμη είναι με τα μέσα συγκοινωνίας, καθώς και τα σημεία ενδιαφέροντος που βρίσκονται κοντά σε αυτήν (καταστήματα, σχολεία κ.λπ.). Εξαιρετικά σημαντικό είναι να ελεγχθεί το υποψήφιο προς ενοικίαση σπίτι για πιθανά ελαττώματα και βλάβες, καθώς οι επισκευές που είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν από τον ιδιοκτήτη, είναι φρόνιμο να ολοκληρωθούν πριν την υπογραφή του μισθωτηρίου συμφωνητικού και τη μετακόμιση. Μη διστάσετε να επισκεφθείτε δεύτερη φορά το σπίτι που σας ενδιαφέρει, ζητώντας τη γνώμη όλων όσων θα κατοικήσουν μαζί σας. Οι επισκέψεις στα σπίτια πρέπει να γίνονται στο φως της μέρας, προκειμένου να μπορούμε πιο εύκολα να αντιληφθούμε ζημιές ή ελαττώματα, αλλά και να διαπιστώσουμε το επαρκές είναι το φυσικό φως κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Πριν συναφθεί η συμφωνία μίσθωσης πρέπει να έχετε συμφωνήσει το ποσό του ενοικίου, να έχετε ενημερωθεί για τις κοινόχρηστες δαπάνες, τους λογαριασμούς και όλες τις οικονομικές υποχρεώσεις που θα αναλάβετε καθώς και για τον κανονισμό της πολυκατοικίας. Απαραίτητο είναι να συμφωνήσετε και για την αύξηση του μισθώματος, ώστε να μη δημιουργηθεί αργότερα ένταση με τον εκμισθωτή. Συνήθως ορίζεται ως ετήσια προσαύξηση το ποσοστό του τιμαρίθμου προσαυξημένο κατά 1-2 μονάδες. Η διάρκεια μίσθωσης κύριας κατοικίας είναι υποχρεωτικά τριετής από την έναρξή της, ανεξάρτητα αν στο μισθωτήριο έχει συμφωνηθεί συντομότερη διάρκεια. Μετά τη λήξη της τριετίας η μίσθωση συνεχίζεται συνήθως με σιωπηρή συμφωνία εκμισθωτή και μισθωτή, ως αορίστου χρόνου ή υπογράφεται ένα καινούριο συμφωνητικό.
Όταν καταλήξετε στο σπίτι το οποίο θα μισθώσετε, θα πρέπει να συμπληρώσετε και να υπογράψετε το συμφωνητικό ενοικίασης κατοικίας που ονομάζεται συνήθως «μισθωτήριο συμβόλαιο» και είναι ένα συμβόλαιο μεταξύ του ενοικιαστή και του ιδιοκτήτη του ακινήτου. Αυτό καθορίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τόσο του ενοικιαστή όσο και του ιδιοκτήτη σύμφωνα με το νόμο και θα ισχύει για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.  Στο μισθωτήριο πρέπει να αναγράφεται πάντοτε ολόκληρο το συμφωνούμενο μίσθωμα, καθώς και κάθε αύξηση που έχει συμφωνηθεί. Η ακριβής περιγραφή του ακινήτου, η αναφορά σε ό,τι ο ιδιοκτήτης δεσμεύεται να επισκευάσει αλλά και σε τυχόν μικροζημιές που προϋπήρχαν θα σας βοηθήσουν να μην βρεθείτε αργότερα προ δυσάρεστων εκπλήξεων. Κατά την ενοικίαση ενός σπιτιού θα σας ζητηθεί (και θα συμπεριλαμβάνεται στο μισθωτήριο συμβόλαιο) να καταβάλλετε ως εγγύηση ποσό συνήθως ενός μηνιαίου μισθώματος για τις παλαιές κατοικίες και δύο για τις νέες.
Η εγγύηση ενοικίου είναι τα χρήματα που θα καταβάλλετε υπό μορφή ασφάλειας στον ιδιοκτήτη, σε περίπτωση που δεν τηρήσετε τους όρους του συμφωνητικού και τα οποία επιστρέφονται κατά την αποχώρησή σας, την απόδοση της κατοικίας στον ιδιοκτήτη και την εκκαθάριση όλων των οικονομικών εκκρεμοτήτων. Φροντίστε να μην αφήνετε ανεξόφλητες οφειλές στον εκμισθωτή σας και να ζητάτε πάντα απόδειξη για κάθε καταβολή προς αυτόν.πηγή: www.eeke.gr 

Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

Υ.Ν.Ο Αρχισαν έγγραφες και μαθήματα

Φωτογραφία της Σοφίας Μορές

Tα μαθήματα κολύμβησης που οργανώνει ο Υδραϊκός Ναυτικός Όμιλος στο Μαντράκι της Ύδρας άρχισαν και εφέτος. Μάθαμε πως μέχρι στιγμής οι εγγραφές έχουν ξεπεράσει τις 100.Κάθε απόγευμα η μετάβαση με γονείς μαθητές την  προπονήτρια κ. Ασπασία Παπαδάκη την παιδίατρο του νησιού μας κ. Σωτηρία αξιαγάπητη  στους μαθητές, που προετοιμάζουν και φροντίζουν τους νέους μικρούς πρωταθλητές μας υπό το άγρυπνο μάτι της  νέας διοίκησης και του προέδρου του ΥΝΟ γιατρού κ.Θοδωρή Σ. Μουστακαρία.

Υ.Γ   Η σελίδα του ΥΝΟ στο διαδίκτυο μετά την αποχώρηση από το Δ.Σ του ιδρυτή της, που την ενημέρωνε ανελλιπώς,  ουδόλως ενημερώνεται και είναι κρίμα να μην προβάλλεται το έργο του ομίλου.

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Ι.Α.Μ.Υ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΟΜΙΛΙΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 9.00 μμ                                    ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ  ΜΕ  ΘΕΜΑ                                                                                                                                                               Η  ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΗ                   ΕΠΑΝΟΔΟΣ  ΣΤΗ  ΔΡΑΧΜΗ

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Ακτοπλοία: Δραματικές οι προοπτικές για το 2012-13

Οι προοπτικές τόσο για το 2012 όσο και για ολόκληρη τη δρομολογιακή ετήσια περίοδο 2012-2013 αναμένονται δυστυχώς δραματικές. Η καταστροφή όλων των εταιρειών πλοιοκτησίας είναι πλέον προ των θυρών. «Ενώ λοιπόν από όλους είναι αποδεκτό ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δοκιμάζονται έντονα, οι μόνοι αρμόδιοι, οι πολιτικοί της χώρας μας, δεν κάνουν κάτι εύκολο για τη διάσωσή τους» επισημαίνει ο διευθυντής του ΣΕΕΝ, Νίκος Καβαλλιέρος:        « Από το έτος 2004 συνεχώς ως πλοιοκτησία τεκμηριώνουμε και τους υπενθυμίζουμε ότι η καταστροφή της επιχειρηματικότητάς μας αργά αλλά σταθερά προχωράει. Δυστυχώς πλέον δεν είναι δυνατή η ασφαλής οικονομική διαχείριση καμίας εφοπλιστικής εταιρείας με τις παρούσες καταστάσεις των τιμών καυσίμων, λιπαντικών, διαχειριστικών εξόδων, συντήρησης, μισθοδοσίας, εργοδοτικών εισφορών κλπ. αν λάβουμε υπόψη τα έσοδα του πλοίου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
« Από το έτος 2004 συνεχώς ως πλοιοκτησία τεκμηριώνουμε και τους υπενθυμίζουμε ότι η καταστροφή της επιχειρηματικότητάς μας αργά αλλά σταθερά προχωράει. Δυστυχώς πλέον δεν είναι δυνατή η ασφαλής οικονομική διαχείριση καμίας εφοπλιστικής εταιρείας με τις παρούσες καταστάσεις των τιμών καυσίμων, λιπαντικών, διαχειριστικών εξόδων, συντήρησης, μισθοδοσίας, εργοδοτικών εισφορών κλπ. αν λάβουμε υπόψη τα έσοδα του πλοίου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Το καλοκαίρι προβλέπεται πτωτικό ως προς την κίνηση των επιβατών και οχημάτων, με αποτέλεσμα οι 60-70 πιθανόν «καλές» ημέρες ολόκληρου του θέρους να μην μπορούν να καλύψουν τα έξοδα των 365 ημερών λειτουργίας ενός συμβατικού πλοίου» και καταλήγει:

«Επίσης, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να συνεχιστεί ο παροπλισμός των επιβατηγών μας πλοίων ως και η πώλησή τους στο εξωτερικό, σε τιμές κατώτερες της πραγματικής αξίας των προς πώληση αδελφών πλοίων για να αντιμετωπισθούν έτσι προβλήματα ρευστότητας των εταιρειών πλοιοκτησίας». Ενδεικτικό της τραγικής κατάστασης είναι και το γεγονός ότι οι κρατήσεις προς ελκυστικούς νησιωτικούς προορισμούς για τα επόμενα Σαββατοκύριακα είναι μειωμένες από 20% έως και 70% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο περσινή περίοδο. Η κρίση βαθαίνει όσο μειώνεται η επιβατική και μεταφορική κίνηση τόσο στις γραμμές του Αιγαίου όσο και της Αδριατικής. Τα δύο τελευταία χρόνια, οι τέσσερις ακτοπλοϊκές εταιρείες που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ΑΝΕΚ, Attica Group, Minoan Lines και Nel Lines έγραψαν συνολικές ζημιές άνω των 425 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις η επιβατική κίνηση στις βασικές γραμμές του Αιγαίου και ειδικότερα από Πειραιά για Κυκλάδες, Κρήτη, Ικαρία, Σάμο, Μυτιλήνη έχει μειωθεί κατά 25% το διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου του 2012 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Επίσης, σε ό,τι αφορά τα Ι.Χ. η κίνηση έχει μειωθεί κατά 30% περίπου, ενώ στα φορτηγά η πτώση της κίνησης είναι στα επίπεδα του 11%. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην Αδριατική, όπου η κίνηση εμφανίζεται μειωμένη κατά 26,28% στους επιβάτες, κατά 26,04% στα Ι.Χ., και 17,03% στα φορτηγά. Αρνητικά επιδρά στα οικονομικά αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών και το αυξημένο κόστος καυσίμων. ΠΗΓΗ: protothema.gr & www.pseas.gr

Καυτά Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια!


Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων με τις συνεχείς αυξήσεις και παρά την μείωση φόρων υπέρ τρίτων, τα καθιστούν πλέον απλησίαστα.
Μαζί με την γενικότερη ακρίβεια και τη μείωση των εισοδημάτων, οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, απομακρύνουν ακόμα περισσότερο τη δυνατότητα ολιγοήμερων διακοπών της ελληνικής οικογένειας.
Οι αυξημένες όμως τιμές επιδεινώνουν πολύ και τη θέση των μόνιμων κατοίκων των νησιών μας, για τους οποίους η μετακίνηση με το πλοίο είναι αναγκαιότητα.
Η μείωση της κίνησης στην ακτοπλοΐα σύμφωνα με τα στοιχεία ξεπερνάει το 25%.
Η Ένωση Ελλήνων Ακτοπλόων, αντί να αντιληφθεί (ακόμα και από την επιχειρηματική πλευρά) το πρόβλημα, αρνείται, παρά τις παρεμβάσεις μας, να προχωρήσει σε μείωση τιμών εισιτηρίων.
Προτείναμε μειωμένες τιμές σε μόνιμους κατοίκους νησιών, σε ανέργους, σε πολύτεκνους, η Ένωση Ελλήνων Ακτοπλόων όμως κωφεύει.
Ακολουθεί την Ελληνική επιχειρηματική συνταγή, σύμφωνα με την οποία με λιγότερους πελάτες θα εξασφαλίσουν τα ίδια ή και περισσότερα κέρδη μέσα από τις συνεχείς αυξήσεις στις τιμές. Ας μην απευθύνονται για τα περί ανταγωνιστικότητας στους εργαζομένους. Να αναζητήσουν την ανταγωνιστικότητα στους κόλπους του επιχειρείν.πηγή: Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας

Τετάρτη 4 Ιουλίου 2012

Μύθος ή Πραγματικότης;

Πρώτη δικαίωση για τις κυρίες Γεριτσίδου, που κατήγγειλαν τον πρώην πρωθυπουργό! Ένα χρόνο μετά τη μήνυση δύο Ελληνίδων, μητέρας και κόρης, κατά της κυβέρνησης Παπανδρέου για καταπάτηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, γενοκτονία εις βάρος του ελληνικού λαού και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, η πρώτη δικαίωση ήλθε:
Το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης με έγγραφό του στα αγγλικά και τα γαλλικά ανακοίνωσε, ότι ο φάκελος ανοίγει!
Την αναφορά (χρησιμοποιείται ο όρος reference) της υπόθεσης με αριθμό OTP-CR-47/12 υπογράφει ο επικεφαλής του γραφείου πληροφοριών του Ποινικού Δικαστηρίου της Χάγης M.P. Dillon.(…)
Η εκπαιδευτική ψυχολόγος Όλγα Γεριτσίδου και η κόρη της ψυχοπαιδαγωγός και εκδότρια Τάνυα, κατέθεσαν τη μήνυση στις 22 Μαρτίου του 2011. Ακολούθησε μαζική αποστολή χιλιάδων email από Έλληνες από όλο τον κόσμο, με τα οποία πίεζαν τη Χάγη να πάρει θέση και να εξετάσει την υπόθεση. Σχεδόν ένα χρόνο μετά, στις 19 Μαρτίου 2012, η Χάγη με επίσημο έγγραφό της γνωστοποίησε στις κυρίες Γεριτσίδου, ότι η μήνυσή τους έχει εισαχθεί στον κατάλογο του γραφείου και θα εξετασθεί με προσοχή, όπως γίνεται ανάλογα με την περίπτωση, σύμφωνα με τις διατάξεις του Καταστατικού. 
Ενημερώνει ακόμη, ότι μόλις υπάρξει απόφαση, θα ενημερωθούν εγγράφως για αυτήν καθώς και για τους λόγους της απόφασης. «Δράσαμε όλοι μαζί και φέραμε την πρώτη νίκη! Όσο και να προσπάθησαν να κωλυσιεργήσουν, όσο και αν προσπάθησαν να προβάλλουν δικαιολογίες για να μην δεσμευθούν επισήμως να τοποθετηθούν ενώπιον της διεθνούς και της Ελληνικής κοινής γνώμης ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΤΥΧΑΝ.  Αποτελεί ιστορική πρωτιά της Ελλάδας, όπου δύο απλοί Πολίτες, με μόνη την επιταγή του άρθρου 120 του Συντάγματος, εξαναγκάζουν την κινητοποίηση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης κατά πολιτικών και κυβερνήσεων, που έχουν το θράσος να αυτοπαρουσιάζονται ως υπεράνω του Νόμου και παντοδύναμοι. Ακόμη μια φορά στην Ιστορία η Ελλάδα πρωτοπορεί και δείχνει τον δρόμο για την Δικαιοσύνη και την πραγματική Δημοκρατία», σχολίασαν οι κυρίες Γεριτσίδου.  Δύο Ελληνίδες έκαναν την αρχή. Χιλιάδες άλλοι Έλληνες από όλο τον κόσμο ανταποκρίθηκαν στην κίνησή τους και έβαλαν το δικό τους «λιθαράκι» για να φτάσουμε στην πρώτη νίκη, κατακλύζοντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της Χάγης. Ο ελληνικός λαός απαιτεί να δικαστούν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά όσοι έσυραν τη χώρα στο ΔΝΤ και βύθισαν τους πολίτες στη φτώχεια και τη δυστυχία.     Πηγή: Nanti's Blog     Σύνδεσμος στην Πηγή...