Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015

Η Ύδρα… ένα μικρό θαύμα!

 Ο ευαίσθητος δημιουργός ζωγραφίζει το αρχοντονήσι του Σαρωνικού με την εκπληκτική, μοναδική πένα του, όπως κάποτε στις αρχές του 18ου ο καλός τεχνίτης το έκτιζε με το άριστο λάξεμα της πέτρας. Γράφει ο Γιάννης Κόττης
Η Ύδρα κτίστηκε στις αρχές του 18ου από καλούς τεχνίτες που γνώριζαν το λάξεμα της πέτρας. Ήταν καταδιωγμένοι χριστιανοί που εγκαταστάθηκαν στη νότια Ελλάδα, οι λεγόμενοι Αρβανίτες.
Το φυσικό τοπίο, σαν πέταλο αρχαίου θεάτρου, ορίζεται από βράχους που πάνω τους κρέμονται κάκτοι και άλλα άγρια αυτοφυή φυτά, με κίτρινα λουλούδια την άνοιξη, και πολλές παπαρούνες.
Τα σπίτια, ως επί το πλείστον άσπρα, φωτίζονται με ένα διαφανές, καθαρό φως που σκιάζει ή φωτίζει τις πλευρές των «κύβων», ανάλογα με την ώρα. Είναι η σοφία της ορθής γωνίας που κυριαρχεί εδώ. Φαρδείς οι τοίχοι και μικρά σε διαστάσεις τα παράθυρα και οι πόρτες, για να εμποδίζουν την εισροή του ήλιου και να κρατούν δροσερό το εσωτερικό. Υπάρχουν και καμάρες –ενίοτε λίγες–, αρχιτεκτονικά τόξα, ανοίγματα προς την πόλη ή τη θάλασσα, σπίτια μεγαλοπρεπή των επιφανών. Είναι όλα πέτρινα αλλά με γυμνή πέτρα, κάποια χρωματισμένα και τα πιο πολλά ασβεστωμένα.
Η Ύδρα παλιότερα θα ήταν ίσως πολύχρωμη. Οι ναυτικοί –κατά τον κύριο Τέτση– έβαφαν τα κουφώματα με τα απομεινάρια των χρωμάτων που χρησιμοποιούσαν για τα σκαριά τους. Ορεσίβιοι στην αρχή, δεν είχαν την αιγαιοπελαγίτικη αισθητική, στην οποία προστέθηκε και κάποια επιρροή από την αισθητική της επαρχίας της νότιας Γαλλίας. Αυτά με επιφύλαξη.
Όπως και να ‘ναι, το νησί είναι ένα μικρό θαύμα. Οι πικροδάφνες, οι βουκαμβίλιες και τα γιασεμιά χρωματίζουν και μοσχομυρίζουν το αυστηρό τοπίο και διανθίζουν το «απόλυτο» των κτισμάτων.
Μαζί με τον ανθρώπινο μόχθο, θα πρέπει να προσθέσουμε και τον μόχθο των ζώων. Φιλότιμα και γενναία πλάσματα, φορτωμένα –και υπερφορτωμένα κάποτε– ανεβαίνουν τους δρόμους και τα μονοπάτια με περισυλλογή, σαν να πρέπει να φέρουν εις πέρας το καθήκον τους. Είναι γι’ αυτό που ετάχθησαν. Κάποιοι λένε ότι –περισσότερο και από τα σκυλιά– έχουν ανάγκη την παρουσία των ανθρώπων και την αγάπη τους. Είναι και φορές που μέσα στα γλυκά ματάκια τους διακρίνεις την ευγένεια του ταπεινωμένου ζώου. Είναι τα μουλάρια και τα γαϊδουράκια. Τους αξίζει ένα άγαλμα…
Οι γάτες –αντιπροσωπευτικό ζώο της Ύδρας–, κάποτε πολυπληθείς, γέμιζαν το λιμάνι, και ένας καλός καπετάνιος με το πλοίο του, μία-δύο φορές την εβδομάδα, κατέβαινε στην προκυμαία και τις τάιζε με πλήθος μικρά ψαράκια που είχε στις σακούλες του. Ήταν οι φίλες του. Το ίδιο έκανε και ο Νίκος Νικολάου –Υδραίος κι αυτός– στην Αίγινα. Τώρα, όμορφες και νωχελικές, στη σκιά το καλοκαίρι και στον ήλιο τον χειμώνα, με κροκέτες και τα υπόλοιπα της κουζίνας, δεν ενδιαφέρονται για το κυνήγι. Όμως βλέπω συχνά μία να ανεβαίνει τα βράχια, μοναχική, με τη χάρη του κυνηγετικού αιλουροειδούς, αργά και προσεκτικά. Είναι η βασίλισσα των γατών.
Η σιωπή είναι επιβλητική, απόλυτη. Νωρίς το πρωί δεν ακούς τίποτα, μόνο τις οπλές των ζώων και κάποιο λάλημα από έναν απροσδιόριστο κόκορα. Έτσι είναι όλη μέρα μέχρι το βράδυ, που μετά το βυζαντινό ηλιοβασίλεμα ανάβουν τα καντηλάκια του δήμου και φωτίζονται λίγα παράθυρα. Είναι σαν μια νυχτωμένη, άφωνη μοναστηριακή πόλη. Κάποια φωνή-κραυγούλα μικρού παιδιού ή κάποιου αγωγιάτη που παροτρύνει τα μουλάρια του.
Νύχτωσε. Απέναντι στην Πελοπόννησο, σε ένα σκούρο διαυγές μπλε ανάβουν οι ανεμογεννήτριες της ΔΕΗ. Είναι κοντά η Πελοπόννησος, 10-15 λεπτά από το λιμάνι μέχρι το Μετόχι. Βάζει ένα όριο στην απλωσιά της θάλασσας, που αλλιώς προκαλεί ανήσυχα, και σιγουρεύει με την ηπειρωτική παρουσία της, παρόλο που –όπως λέει και το όνομά της– νησί είναι και αυτή. Προμηθεύει τη βραχώδη Ύδρα με ζαρζαβατικά, φρούτα, ό,τι άλλο από τρόφιμα, νερό και κρασί, με το φεριμπότ «Γεωργία Μ.».
Για τον περίπλου του νησιού αρχίζεις από αριστερά όπως βλέπεις το λιμάνι από ψηλά. Μετά τους ωραίους οικισμούς του Καμινιού, του Βλυχού και των Πλακών, ξεκινά ένα υγιές καταπράσινο δάσος από πεύκα πάνω από τη γαλάζια θάλασσα. Πιο πέρα τα ξερονήσια με τις μικρές θαλασσιές χελώνες και μακρύτερα οι Σπέτσες.
Το τοπίο αρχίζει να αλλάζει σιγά-σιγά, την ευφορία διαδέχεται το γυμνό, ξερό πέτρωμα, και κάποτε από μακριά αρχίζουν να ξεπροβάλλουν τα «φοβερά των βράχων τ’ αγάλματα». Απόκρημνοι γκρεμοί με γρανίτες γαλάζιους ως το τριανταφυλλί, αστραφτερά, χάλκινα πετρώματα του πυρηνίου και άλλα μαυροπράσινα του σχιστόλιθου.
Ψηλά οι ξερολιθιές καθορίζουν παλιές ιδιοκτησίες άλλων καιρών, όπως και οι εσοχές στους βράχους, καταφύγια αναχωρητών μοναχών. Είναι και κάτι ορφανά ξωκλήσια και σπιτάκια έρημα με βαθυκόκκινο χρώμα.
Εντούτοις, στο πέτρινο αυτό αδρό στερέωμα παρεμβάλλονται, σαν θηλυκές αβρές παρουσίες, μικροί αρχαίοι κόλποι με πεντακάθαρα βότσαλα και διαυγή πράσινα νερά.
Μετά, είναι ο φάρος ο σιωπηλός, ασκητής και ξώμαχος, μια ωραία κατασκευή, όπως των παλιών σταθμών στην επαρχία. Τον αφήνουμε στην ησυχία του και σιγά-σιγά πλέουμε προς την πόλη.
Είναι ζεστός ο αέρας και τα ρολόγια-καμπαναριά χτυπούν τρεις μετά το μεσημέρι


ΥΓ.: Γράφοντας αυτό το ταπεινό κείμενο, έφερνα στο μυαλό μου τον Οδυσσέα Ελύτη και είχα τη βοήθεια του φίλου μου Αλέξη Βερούκα, που έκανε και τα βράχια της Ύδρας.
Βιογραφικό

Ο Γιάννης Κόττης γεννήθηκε στο Κοκκώνι Κορινθίας το 1949. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών, με καθηγητές τον Γιάννη Μόραλη και τον Νίκο Νικολάου. Συνέχισε σπουδές στην Beaux-Arts στο Παρίσι. Από το 1982 έως σήμερα εκθέτει στην γκαλερί «Ζουμπουλάκη» στην Αθήνα και το 1987 στην γκαλερί «Samy Kinge» στο Παρίσι. Εξέθεσε στις γκαλερί «Plessi» στη Νάντη, «Anne Marie de Sacy» και «Maison des Beaux-Arts» στο Παρίσι, καθώς και στις γκαλερί «ArtForum» και «Ζήνα Αθανασιάδου» στη Θεσσαλονίκη, στο «Αrtio» στην Αθήνα και στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας. Συμμετείχε στο Salon de Montrouge, στις Réalités Νouvelles στο Παρίσι, στην Biennalle Αλεξάνδρειας, στο Centre Culturel de Bretigny, καθώς και στη Forums F.I.A.C. στο Παρίσι και Art Jonction στη Νίκαια. Έχει επίσης σχεδιάσει τα σκηνικά της παράστασης «Ειρήνη» του Αριστοφάνη στην Επίδαυρο.πηγή: saronic magazine Δεκεμβρης 2013 - Γενάρης 2014 Τεύχος 34 : Γιάννης Κόττης • Λαθρεπιβάτης

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015

Μήνυμα στήριξης Τσίπρα στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων

Τη συμβολή του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στον διαθρησκευτικό διάλογο, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία για την περιοχή, εξήρε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά την συνάντηση που είχε το απόγευμα της Πέμπτης με τον Πατριάρχη Θεόφιλο Γ΄.
Υποδεχόμενος τον Πρωθυπουργό, ο Πατριάρχης τόνισε ότι η επίσκεψή του στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων έχει ιδιαίτερη αξία, καθώς πραγματοποιείται σε μια περίοδο που δοκιμάζονται οι χριστιανοί στην περιοχή.
Ο κ. Θεόφιλος αναφέρθηκε στον ιστορικό ρόλο του Πατριαρχείου και στις προσπάθειες που έχει καταβάλλει διαχρονικά για την διαφύλαξη της ορθοδοξίας και την αρμονική συμβίωση διαφορετικών θρησκειών στην ιστορική πόλη.




Απαντώντας, ο Πρωθυπουργός στάθηκε στην αξία του διαθρησκευτικού διαλόγου για την ειρήνη και τη συνύπαρξη, καταδίκασε για μια ακόμη φορά τις εκδηλώσεις θρησκευτικού μίσους και βίας και κάλεσε τον Πατριάρχη να συνεχίσει την προσπάθεια για την ενίσχυση του διαλόγου και την ειρηνική συνύπαρξη των τριών διαφορετικών, μονοθεϊστικών θρησκειών, των Χριστιανών, των Μουσουλμάνων και των Ιουδαίων. Ο Πρωθυπουργός δεσμεύθηκε επίσης ότι η κυβέρνηση θα στηρίξει τα έργα αναστήλωσης του Πατριαρχείου.
Ο πατριάρχης Ιεροσολύμων απένειμε στον Πρωθυπουργό τον Μεγαλόσταυρο του Τάγματος του Παναγίου Τάφου και στη συνέχεια ο κ. Τσίπρας ξεναγήθηκε στο Πατριαρχείο, ενώ επισκέφθηκε και τον Πανάγιο Τάφο. Με την επίσκεψη αυτή, ο κ. Τσίπρας ολοκλήρωσε το ταξίδι του στο Ισραήλ και την Παλαιστίνη και αργότερα απόψε, επιστρέφει στην Αθήνα.
Πηγή: ΑΜΠΕ . πηγή: http://www.naftemporiki.gr/ story/1035961/sto-patriarxeio-ierosolumon-o-al-tsipras

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

Αντώνης Τσιμπλάκης

Αντώνης Τσιμπλάκης Δημοσιογράφος
Ο γάτος Αντώνης έγγραψε σήμερα στο Facebook : 

 a) "Χθες η Real είχε πρώτο θέμα ότι πιέζουν οι δανειστές για πιο ισχυρή κυβέρνηση, επίσης χθες δεν έγιναν τελικά οι εκλογές στη ΝΔ που θα έβγαζαν τον νέο πρόεδρο για σύγκρουση με το ΣΥΡΙΖΑ. Αυτά τα δύο μήπως συνδέονται τελικά;;;;" 

b) "δεν ξέρω αν καμιά φορά παίζει να φταίει μόνο η ανικανότητα και όχι τίποτα ύποπτα νεφελίμ "! 

c) "αν παίζει λέει αλλά αν δεχτούμε ότι έδωσαν την δουλειά σε μια εταιρεία χωρίς site από το 2011..... τότε πρόκειται για νεφελιμ..."

Κάτι ξέρει πάλι ο Αντώνης και το μοιράζετε μόνο με "φίλους του" στο  Facebook . Μπράβο φίλε !

Μήπως για να μας δώσουν χρήματα οι Κατακτητές μας, πρέπει να πάμε σε συγκυβέρνηση  Ν.Δ με ΣΥΡΙΖΑ και οι υπόλοιποι να βλέπουν πάλι τον δικομματισμό ...... με τα κυάλια!

Οσοι τα λέγαμε δημόσια το 2014 γινόμαστε "γραφικοί ή  παλαβοί " για τα μυαλά των κομματόσκυλων των
 ανωτέρω....αποκομμάτων.
  • Η Real για εκείνους που γνωρίζουν έχουν αφεντικά 50% Νικος Χατζηνικολάου και 50% Ανδρέας Γεωρ. Κουρής ....τυχαίο;;;;
  • Η Γιάννα Αγγελοπούλου με δημόσια δήλωση της ζήτησε να ψηφίσουμε Τσίπρα τυχαίο;;;; 
  • Ο Βασίλης Λεβέντης ηταν υπάλληλος στο τεχνικό γραφείο του πατέρα του Αλέξη Τσίπρα και μετά απο 30 χρόνια στην πολιτική εξελέγη τώρα τυχαίο;;;;
  • Αλλά τι καταλαβαίνει ο "λαουτζίκος" όπως ανέφερε στο παρελθόν η σύζυγος του" πατριάρχη της δημοσιογραφίας" Σεραφείμ Φυντανίδη. 

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015



ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Λ. Ηρακλείου 145- 142 31 ΠΕΡΙΣΣΟΣ

τηλ.:210-2592163  fax: 210-2592156


ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑ
          Τα πανηγύρια της κυβέρνησης για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και τους βελτιωμένους -σε σχέση με τις προβλέψεις- δείκτες της ελληνικής οικονομίας δεν έχουν καμία απολύτως αξία για τον εργαζόμενο λαό, που θα συνεχίσει να ματώνει με νέα μέτρα φοροεπιδρομής, μειώσεις μισθών και συντάξεων, όπως άλλωστε προβλέπεται στον ορυμαγδό των προαπαιτουμένων και στο σχέδιο προϋπολογισμού για το 2016. Γι’ αυτό και ο κ. Τσίπρας ζητάει συναίνεση για τα επόμενα μέτρα, έτσι ώστε αυτά να περάσουν με τις λιγότερες δυνατές λαϊκές αντιδράσεις, ενώ εξαπατά με τα χιλιοειπωμένα για «ξέφωτα» και «τελευταίους κάβους», που ο λαός έχει πληρώσει πολλές φορές στο παρελθόν.



ΑΘΗΝΑ 20/11/2015    ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ













ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Λ. Ηρακλείου 145- 142 31 ΠΕΡΙΣΣΟΣ
τηλ.:210-2592163  fax: 210-2592156
e-mail: mailbox@gt.kke.gr, http://www.kke.gr
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
«Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ, Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΟΝ 20ο ΑΙΩΝΑ
ΚΑΙ Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΚΚΕ»

            Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σαββατο 21 και την Κυριακή 22 Νοέμβρη στην Αίθουσα Συνεδρίων της ΚΕ του ΚΚΕ. Θα παρευρεθεί ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.

Το πλήρες πρόγραμμα της ημερίδας είναι το ακόλουθο:

Σάββατο 21 Νοέμβρη (17.00 - 20.00)
  • Κεντρική εισήγηση από την Αλέκα Παπαρήγα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, με θέμα: «Οι σκοποί, οι ιδέες και η στρατηγική του ΚΚΕ δεν είναι σημαία ευκαιρίας».
Παρεμβάσεις με θέμα:
  • «Η σχέση του Κόμματος με την εργατική τάξη. Ζητήματα στρατηγικής και τακτικής στην οργάνωση των αγώνων και του κινήματός της», από το Γιάννη Πρωτούλη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, υπεύθυνος του Εργατικού Συνδικαλιστικού Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ
  • «Η οικοδόμηση του Κόμματος στη εργατική τάξη, βασική προϋπόθεση για την υλοποίησης της στρατηγικής του», από τη Λουίζα Ράζου, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ
Θα ακολουθήσει Καλλιτεχνικό πρόγραμμα (20.15-21.30), με θέμα: «Το εργατικό – επαναστατικό τραγούδι στο μεσοπόλεμο 1918 – 1935».

Κυριακή 22 Νοέμβρη (10.00 – 13.00)
  • Ομιλία από το Μάκη Παπαδόπουλο, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, υπεύθυνος του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ του ΚΚΕ, με θέμα: «Η καπιταλιστική οικονομική κρίση και οι ταξικοί αγώνες. Η πείρα και τα συμπεράσματα».
Παρεμβάσεις με θέμα:
  • «Η διαπάλη με τον οπορτουνισμό στο εργατικό κίνημα σε συνθήκες κρίσης», από το Γρηγόρη Λιονή, μέλος του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ του ΚΚΕ
  • «Εργατικό κίνημα και ιμπεριαλιστικός πόλεμος», από το Γιώργο Πέρρο, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ
  • «Η καπιταλιστική οικονομική κρίση, ένα μεγάλο μάθημα για την νεολαία», από τον Νίκο Αμπατιέλο, Γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ

Στην αίθουσα της Κεντρικής Επιτροπής θα λειτουργεί έκθεση ντοκουμέντων και φωτογραφικό υλικό από το αρχείο του ΚΚΕ για την ιστορική περίοδο 1870 – 1935, με τίτλο: «Πρώτα βήματα, πρώτες μάχες».
Καλλιτεχνικό πρόγραμμα με θέμα:
«Το εργατικό – επαναστατικό τραγούδι στο μεσοπόλεμο 1918 – 1935»
“Ένας δεν είμαι, μα χιλιάδες…”

Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα της ημερίδας για το εργατικό κίνημα, με τίτλο “Ένας δεν είμαι, μα χιλιάδες…”, περιλαμβάνει μουσικοθεατρικό αφιέρωμα στο εργατικό – επαναστατικό τραγούδι του μεσοπολέμου (1918 – 1935). Στο αφιέρωμα θα παρουσιαστούν γνωστά και άγνωστα ποιήματα και τραγούδια, που τα περισσότερα αναδύονται για πρώτη φορά μετά από 95 περίπου χρόνια, μέσα από συλλογές των κομματικών εκδοτικών οργανισμών της περιόδου, οι οποίες φυλάσσονται στο ιστορικό αρχείο του Κόμματος: του Εκδοτικού Τμήματος του ΣΕΚΕ (Κόκκινα Τραγούδια, 1921), του Σοσιαλιστικού Βιβλιοπωλείου (Επαναστατικά Τραγούδια, 1928) και του Ριζοσπάστη (Κόκκινο Ημερολόγιο, 1935).
          Οι εκδόσεις αυτές μαρτυρούν ότι από τα πρώτα κιόλας χρόνια μετά την ίδρυσή του, στο φως της νικηφόρας Οκτωβριανής Επανάστασης, το ΚΚΕ αγκαλιάζει και ενθαρρύνει την τέχνη που συμβάλλει στην εργατική – επαναστατική πάλη, ως απαραίτητο κι αναπόσπαστο όπλο στη δράση του.
          Οι στίχοι μεγάλου μέρους των ποιημάτων και τραγουδιών έχουν γραφεί από επώνυμους δημιουργούς, όπως οι πρόδρομοι σοσιαλιστές συγγραφείς Κώστας Χατζόπουλος και Ρήγας Γκόλφης, αλλά και ο “νεανικός” Γιάννης Ρίτσος, που υπογράφει με το ψευδώνυμό του εκείνα τα χρόνια Γ. Σοστίρ. Οι συνθέτες των παλιών τραγουδιών που θα αναδειχθούν δυστυχώς παραμένουν ανώνυμοι.
Στην εκδήλωση, ανάμεσα σε άλλα, θα παρουσιαστούν και άγνωστοι στίχοι της Διεθνούς, καθώς και του τραγουδιού «Άνεμοι, θύελλες» (Βαρσαβιάνκα), ενώ συμπληρωματικά θα ακουστούν ορισμένα τραγούδια νεότερων συνθετών, όλα σε ποίηση του μεσοπολέμου.
          Τα θέματα των τραγουδιών αντλούνται από τα συνταρακτικά γεγονότα της νέας ιστορικής εποχής που άνοιξε η είσοδος του καπιταλισμού στο ιμπεριαλιστικό στάδιο, όπως ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος, η Οκτωβριανή επανάσταση, οι εργατικοί αγώνες, η ίδρυση της Κομμουνιστικής Διεθνούς, η δολοφονία των Καρλ Λίμπκνεχτ και Ρόζας Λούξεμπουργκ κ.α. και εκφράζουν την πάλη της ανερχόμενης εργατικής τάξης για να διαχωριστεί από την αστική διεκδικώντας την εξουσία της.
          Το μουσικό μέρος της εκδήλωσης, που πραγματοποιείται με την αρωγή του Χρήστου Λεοντή, θα ερμηνεύσει ο Πάνος Μπούσαλης στο τραγούδι, το πειραϊκό φωνητικό σύνολο Libro Coro και πολυμελής ορχήστρα οργάνων.
          Την ενορχήστρωση και διασκευή των τραγουδιών καθώς και τη διεύθυνση της ορχήστρας έχει αναλάβει ο Μανώλης Ανδρουλιδάκης, τη διδασκαλία της χορωδίας η Ανθή Γουρουντή, ενώ στην αφήγηση μετέχουν οι ηθοποιοί Θέμης Πάνου και Λίλα Καφαντάρη.

 ΑΘΗΝΑ 19/11/2015                                      ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

Καταργούν το εθνόσημο από τις στολές....

Διαταγή με την οποία καταργείται το εθνόσημο από τις στολές των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων όχι όμως και από τα πηλήκια, εξέδωσε ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ κ. Β. Αποστολάκης. Σκοπός της συγκεκριμένης διαταγής είναι να απλοποιηθούν οι στολές των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς συχνά η υπερβολική χρήση σημάτων και λοιπών διακριτικών δημιουργούσε αλγεινή εικόνα για την παρουσία των αξιωματικών που υπηρετούσαν σε κάποιες, κυρίως, επιτελικές μονάδες. Αφορά το 20% των στολών του Στρατού Ξηράς και το 2-3% εκείνων του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας. Το έμβλημα της Ελληνικής Δημοκρατίας θα παραμείνει μόνον στα πηλήκια και θα αφαιρεθεί από μανίκια, τσέπες και λοιπές χρήσεις οι οποίες κρίνονται περιττές από το Γενικό Επιτελείο.
Συγκεκριμένα, με την διαταγή του κ. Αποστολάκη με ημερομηνία 6 Νοεμβρίου καταργούνται: Πρώτον, το διακριτικό σήμα που είχαν όσοι υπηρετούσαν στο επιτελικό γραφείο του Αρχηγού καθώς και άλλα αντίστοιχα για όσους υπηρετούσαν σε συγκεκριμένους κλάδους του Επιτελείου. Δεύτερον, το έμβλημα της Ελληνικής Δημοκρατίας, δηλαδή το εθνόσημο, με τη λέξη «Ελλάς», το οποίο καταργείται από οποιαδήποτε στρατιωτική στολή και είχε καθιερωθεί προ ετών με τον «Διακλαδικό Κανονισμό Στολών».
Η συγκεκριμένη κατάργηση έχει ως αποτέλεσμα τις αλλαγές και στις στολές όσων υπηρετούν στο εξωτερικό, οι οποίες θα είναι πλέον διακοσμημένες με μόνο διακριτικό την ελληνική σημαία και όχι το εθνόσημο. Τρίτον, οι απόφοιτοι των στρατιωτικών σχολών θα φέρουν μόνο ένα διακριτικό που θα παραπέμπει στην σειρά προτεραιότητας τους.
Στην διαταγή του κ. Αποστολάκη η απόφαση αιτιολογείται ως προσπάθεια να απεικονίζονται τα ουσιαστικά προσόντα των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων «προς αποφυγή υπερβολών στην εμφάνιση του στρατιωτικού προσωπικού».
Από το ΓΕΕΘΑ επισημαίνουν ότι η συγκεκριμένη διαταγή δεν περιλαμβάνει άλλου τύπου αλλαγές στις στολές των αξιωματικών. Υπενθυμίζεται ότι προ ολίγων ημερών, είχε ανακινηθεί δημόσια συζήτηση, έπειτα από την άποψη που είχε εκφράσει τότε ο κ. Π. Καμμένος για προσθήκη εικόνων αγίων στις στολές των στρατιωτικών.