Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

Στο Μουσείο Κώστα Τσόκλη

Το Μουσείο Κώστα Τσόκλη, σε συνεργασία με το Μουσείο Αφής και το Φάρο Τυφλών Ελλάδας, σχεδίασε ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης μικρών και μεγάλων για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τυφλοί και τα άτομα με περιορισμένη όραση. Το λευκό μπαστούνι είναι το τεχνικό βοήθημα που χρησιμοποιούν τα άτομα με προβλήματα όρασης για να εντοπίζουν και να αποφεύγουν τα εμπόδια στην πορεία τους, στην προσπάθεια τους να κινούνται μόνοι, ανεξάρτητοι και με ασφάλεια. “Δεν βλέπω, βλέπεις όμως εσύ! Θέλεις να με βοηθήσεις;” Όταν με συναντήσεις μπορείς να με βοηθήσεις αν θυμηθείς τα παρακάτω... όπως αναφέρει ο Βαγγέλης Αυγουλάς/ μέλος της ΠΣΤ:
• μόνο εμείς οι τυφλοί κρατάμε λευκό μπαστούνι και αυτό για να περπατάμε με ασφάλεια, όχι για να ξεχωρίζουμε, να παίζουμε, να μας δείχνουν ή να ζητιανεύουμε.
• είμαι ένας συνηθισμένος άνθρωπος αλλά τυφλός. Μη με μεταχειρίζεσαι σαν παιδάκι. Μεγαλώνω, παίζω, τρέχω, διαβάζω, γράφω, σπουδάζω, δουλεύω, παθιάζομαι, κλαίω, γελάω, ερωτεύομαι, θυμώνω, «σερφάρω», κάνω chat… όπως ΕΣΥ!
• μην αποφεύγεις τις λέξεις «βλέπω», «κοιτάζω», «τυφλός» κλπ. Τις μεταχειρίζομαι κι εγώ. Βλέπω με τα χέρια μου: βλέπω για μένα = αγγίζω, ακούω, μυρίζω, καταλαβαίνω, αισθάνομαι…
• βοήθησέ με διακριτικά στο τραπέζι και πες μου για το φαγητό στο πιάτο μου. Χρησιμοποίησε το πιάτο μου σαν «ρολόι» και πες μου σε ποια «ώρα» είναι το κάθε είδος του φαγητού μου π.χ «Το κρέας σου είναι στο έξι».
• μου αρέσουν οι αθλητικές εκδηλώσεις, το θέατρο και ο κινηματογράφος, φτάνει να με βοηθάς να καταλαβαίνω τι γίνεται διαβάζοντας / περιγράφοντάς μου όσα δεν μπορώ να δω....
Το Μουσείο θα παραμείνει ανοιχτό για το κοινό το Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011, 10 π.μ.– 1 μ.μ.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί από τις 11 π.μ. έως τη 1 μ.μ.
Η είσοδος και η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι ελεύθερη.
Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο τηλ.: 22830 51009, πηγή:kykladesnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου