Κυριακή 29 Ιουλίου 2012

Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά

φωτο Θεολογίτης Ι. Θεολόγος

Προς                                                   Πειεαιάς 27.07.2012
ΟΛΠ  Α.Ε
 Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Γιωρ. Ανωμερίτη                  Θέμα: Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά       
           Η πρόσφατη ανακοίνωση τύπου του Ο.Λ.Π. Α.Ε. σχετικά με τη ΝΕΖ Πειραιά, μας προξένησε ιδιαίτερη έκπληξη. Σχηματίζεται  η εντύπωση ότι οι χρήστες της ζώνης θα πρέπει να «ευλογούν» τον Οργανισμό που διατηρεί τη ζώνη στην υπάρχουσα (απαξιωτική) κατάσταση! Το δε πνεύμα αναφοράς στη ΝΕΖ σαν περιουσιακό στοιχείο (αξία) του Οργανισμού είναι λίαν περιφρονητικό. Μήπως δεν είναι σωστό να εισερχόμαστε σε ένα παιχνίδι αποποίησης ευθυνών για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει σήμερα η ζώνη; Παραθέτουμε τα ακόλουθα ερωτήματα/διαπιστώσεις:
1.     Πώς προκύπτουν οι ετήσιες ζημιές ύψους 5.000.000 Ευρώ. Θα παρακαλούσαμε να παρασχεθούν συγκεκριμένα στοιχεία, λαμβάνοντας υπ’ όψη ότι υπάρχουν κοινές απασχολήσεις σε διάφορους τομείς και τμήματα του οργανισμού, όπως για παράδειγμα απασχόλησης προσωπικού για παροχή κοινών υπηρεσιών σε τμήματα της ΝΕΖ, της κρουαζιέρας, της ακτοπλοΐας, του car terminal και των εμπορευματοκιβωτίων.
2.     Πώς προκύπτει το ποσό των 4.500.000 Ευρώ που δαπάνησε ο οργανισμός για τη συντήρηση των δεξαμενών και για επισκευές στη ΝΕΖ, καθώς το κόστος επισκευής της Μικρής Πλωτής Δεξαμενής θα καλυφθεί από τον ασφαλιστικό οργανισμό του πλοίου που προξένησε τη ζημιά της. Θα παρακαλούσαμε να υπάρξει ενημερώση με τα ακριβή ποσά και τις αντίστοιχες εργασίες συντήρησης που εκτελέστηκαν στις δεξαμενές, καθώς επίσης και τις επισκευές υποδομών στη ΝΕΖ με το αντίστοιχο κόστος τους.
3.     Η ίδρυση της ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. έγινε το 2010. Σήμερα έχουμε 2012 και κάθε 6 μήνες ενημερωνόμαστε ότι θα ενεργοποιηθεί η ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. Ελπίζουμε το 2013, δηλαδή 3 χρόνια μετά την ίδρυσή της, επιτέλους να ενεργοποιηθεί! Επίσης, διερωτιώμαστε πόσα και ποιά είναι τα στελέχη της και πόση εμπειρία έχει το κάθε στέλεχος σχετικά με το αντικείμενο της ζώνης. Με ποιό σκεπτικό δεν συμμετέχουν εξ αρχής και εκπρόσωποι των χρηστών της ζώνης;
4.     Αναρωτιόμαστε αν οι ενέργειες που έχει κάνει ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. για τη ρύθμιση χρεών των επιχειρήσεων της ζώνης αποτελεί κάποια σημαντική είδηση ή ένα αυτονόητο μέτρο που λαμβάνεται κατά την διάρκεια μίας οικονομικής κρίσης και μάλιστα όπως της σημερινής!
5.     Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. είχε προχωρήσει σε αύξηση των τιμολογίων προσόρμισης και παραβολής/πρυμνοδέτησης το 2010 και το 2011, καθώς και των τιμολογίων  δεξαμενισμού το 2010! Το 2012 τα τιμολόγια ορθώς έμειναν σταθερά. Θα παρακαλούσαμε να ενημερωθούμε σε ποια τιμολόγια αναφέρεται η μείωση στην εν λόγω ανακοίνωση.
6.     Ποιά κοινοτικά κονδύλια προς όφελος των εργαζομένων της ζώνης εισέπραξε ο Ο.Λ.Π. Α.Ε., πότε διατέθηκαν, σε ποιούς διατέθηκαν, και ποιούς εργαζόμενους αφορούσαν.
7.     Ποια ήταν τα μέτρα που προτάθηκαν και δεν υλοποιήθηκαν από την Πολιτεία; Πώς γίνεται ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. να λειτουργεί αυτόνομα όσον αφορά επενδύσεις στον τομέα των κρουαζιεροπλοίων και του car terminal και για τη ΝΕΖ να «πετάει το μπαλάκι» στην πολιτεία; Υπάρχουν 14 έργα-μελέτες του Οργανισμού, αλλά κανένα σχετικά με τις δραστηριότητες της ΝΕΖ!
8.      Η αναφορά ότι ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. δεν έχει όφελος και δεν ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο της ζώνης είναι ατυχής ως επιχειρηματολογία:
α) Μήπως η υποθαλάσσια σύνδεση (διάβαση πεζών), που ευχόμαστε να υλοποιηθεί το συντομότερο, πρόκειτε για επιχειρηματική δραστηριότητα; Δηλαδή, ο πεζός θα πληρώνει εισητήριο για να τη διασχίσει; Αλήθεια πόσα εκατομύρια ευρώ θα κοστίσει αυτό το συμπληρωματικό έργο;
β) Η κατασκευή του Monorail, που επίσης ευχόμαστε να υλοποιηθεί το συντομότερο, πρόκειτε για επιχειρηματική δραστηριότητα; Δηλαδή, ο επιβάτης θα πληρώνει εισητήριο για τη μεταφορά του; Αλήθεια πόσα εκατομύρια ευρώ θα κοστίσει και αυτό το συμπληρωματικό έργο;
γ) Το έργο «Πολιτιστική Ακτή» αποτελεί επιχειρηματική δραστηριότητα του Ο.Λ.Π. Α.Ε.; Αν ναι, θα παρακαλούσαμε να μάθουμε αν υπάρχει μελέτη ανεξάρτητου οικονομικού φορέα σχετικά με τις προβλεπόμενες χρηματοοικονομικές ροές, τον προβλεπόμενο χρόνο απόσβεσης, τα προβλεπόμενα κέρδη και το συνολικό κόστος (μαζί με τις μελέτες).
9.     Το έργο «Ανάπτυξη Λιμένος Ηρακλέους» προβλέπει τη μεταφορά του Car Terminal από τη Δραπετσώνα στο Μώλο της ΔΕΗ, με αντίστοιχη  μεταφορά των χώρων επισκευής από το Μώλο της ΔΕΗ σε μικρότερο χώρο στη Δραπετσώνα, με συνέπεια τη συρρίκνωση της ΝΕΖ! Υπολογίζεται ότι θα καταργηθούν περίπου 15 θέσεις πρυμνοδέτησης πλοίων μεγέθους μέχρι 10.000 dwt και περίπου 4 θέσεις πλαγιοδέτησης από το Μώλο της ΔΕΗ, με αντιστάθμισμα μόνο περίπου 2 θέσεις πλαγιοδέτησης στη Δραπετσώνα! Αυτό αποτελεί επένδυση στο χώρο της ζώνης ή απαξίωση;. Θα μπορούσε ο επιπλέον χώρος για car terminal να δημιουργηθεί στα πρότυπα της επέκτασης του επιβατικού λιμένος στο βόρειο και στο νότιο τμήμα του ή της επέκτασης της προβλήτας ΙΙΙ στο ΣΕΜΠΟ, ή σε άλλο ξεχωριστό χώρο; Το ζήτημα αυτό το είχαμε θίξει με επιστολή μας και τον Ιανουάριο του 2012, αλλά ουδεμία απάντηση λάβαμε, προφανώς γιατί δεν υπήρχε! Να ξεκαθαρίσουμε ότι η αύξηση των χώρων του car terminal είναι ευπρόσδεκτη, αλλά όχι εις βάρος της ΝΕΖ. Ευχόμαστε να είναι μία ατυχής σχεδιαστική πρόταση και να μην υπάρξουν και άλλες παρόμοιες προτάσεις συρρίκνωσης της ΝΕΖ στο μέλλον.
           Η ανάπτυξη της ΝΕΖ δεν μπορεί να αγνοείται από τον Ο.Λ.Π. Α.Ε., καθώς πέρα από τα άμεσα έσοδα για τον Οργανισμό, θα επιφέρει πολλαπλάσια  οικονομικά οφέλη στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά από ότι οι υπόλοιπες δραστηριότητες, γεγονός που είναι αδιανόητο να μένει αδιάφορο, καθώς ο τομέας της κρουαζιέρας συνδέεται με την καθημερινότητα της πόλης και των κατοίκων, διότι ο τουρίστας θα περπατήσει και έξω από το λιμάνι. Αλοίμονο αν συναντάει έναν Πειραιά μουντό, με απαξιωμένα κτήρια, με κλειστά καταστήματα, με ανθρώπους κατηφείς και με την πρωταρχική υπηρεσία του λιμένα, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, να μην διαθέτει στοιχειώδεις εγκαταστάσεις στέγασης. Αλοίμονο αν περιφερειακά αλλά και εντός του λιμένα, ο επισκέπτης αντικρύζει δρόμους και πεζοδρόμια επικίνδυνα για τη σωματική του ακεραιότητα, διασκορπισμένα απορρίμματα,  ανεπαρκή παροχή πληροφόρησης για τα συγκοινωνιακά μέσα και κυκλοφοριακό φόρτο ο οποίος του τσιτώνει τα νεύρα!
          Ελπίζουμε και ευχόμαστε οι διαπιστώσεις και τα ερωτήματά μας να «προκαλέσουν» το σοβαρό ενδιαφέρον του Ο.Λ.Π. Α.Ε. για τη ζώνη, διότι πιστεύουμε ότι μόνο ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. έχει το ειδικό βάρος και το μέγεθος να οδηγήσει την προσπάθεια για την ανάταξή της, ειδικά με την παρούσα ηγεσία του. Οι  επενδύσεις σε βασικές υποδομές της ζώνης, οι οποίες έχουν χιλιοειπωθεί, είναι πολύ μικρότερες σε οικονομικό μέγεθος από αυτές που πραγματοποιούνται στους άλλους τομείς δραστηριότητας του Οργανισμού. Επιπλέον, ας εξεταστεί και η δυνατότητα διεκδίκησης επιδοτήσεων από ευρωπαϊκά οικονομικά προγραμμάτα, όπως έχει ήδη γίνει για άλλα έργα, και γιατί όχι, να επιδιωχθεί η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών για συνεργεία που εκτελούν εργασίες σε πλοία που βρίσκονται σε χώρους της ζώνης.
          Είναι εγκληματικό τα επενδυτικά σχέδια του Οργανισμού να περιλαμβάνουν όλους τους άλλους τομείς εκτός από την ΝΕΖ. Να αγνοούνται οι χιλιάδες οικογένειες της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά οι οποίες ζουν από τις δραστηριότητες στη ΝΕΖ και οι επιπλέον άλλες τόσες χιλιάδες που θα μπορούσαν να ζήσουν μέσα από την ανάπτυξη της ζώνης. Μην ξεχνάμε ότι η λέξη «Οργανισμός» σημαίνει πολλά περισσότερα από μία αυτοτελή ανώνυμη εταιρεία. Διαφορετικά ας είμαστε ειλικρινείς απέναντι στους εαυτούς μας και να διαγράψουμε αυτή τη λέξη από την επωνυμία. Ας αναλογιστούμε τα χρήματα (πολύτιμο συνάλλαγμα) και το εύρος της διασποράς αυτών, που «αφήνει» ένα πλοίο που έρχεται στη ΝΕΖ, με αυτά από 20 Ro/Ro αφιχθέντα στο car terminal ή με 10 container αφιχθέντα στο Ικόνιο ή με 10 κρουαζιερόπλοια καταπλέοντα στον επιβατηγό λιμένα.
          Επιτέλους, οφείλουμε να ενεργοποιηθούμε συλλογικά, για να προσελκύσουμε  τα εκατομμύρια δολλάρια που πληρώνουν Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες σε γειτονικές χώρες και να κάνουμε την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά πρότυπο ναυτιλιακό και επισκευαστικό κέντρο και ας μην ξεχνάμε πως η ΝΕΖ ήταν ο «συνιδιοκτήτης» των περιουσιακών παραχωρηθέντων αξιών του Οργανισμού, που με την σύμβαση παραχώρησης από συνιδιοκτήτης έμεινε άστεγος.
                                          Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος                                        Ο Γενικός Γραμματέας

Θεολόγος Ιωαν. Θεολογίτης       Κωνσταντίνος Δημ. Μαργέλης

                    
Κοινοποίηση:

* Γραφείο Πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά
* Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κωστή Μουσουρούλη
* Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, κ.Στέφανο Χρήστου
* Δήμαρχο Πειραιά, κ. Βασίλη Μιχαλολιάκο
* ΟΑΕΕ  / Διοικητή
* ΙΚΑ    /  Διοικητή
* Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ)  
* Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΕΠ)
* Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ)
* Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΒΕΠ)
* ΒΙ.ΠΑ. ΣΧΙΣΤΟΥ
* Ομοσπονδία Εργοδοτικών Ενώσεων Επιχειρήσεων Ναυπήγησης και Επισκευής
   Πλοίων Πειραιά
* Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά
* Επιτροπή Εξυγίανσης Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων
* Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατουπαλλήλων Μετάλλου (Π.Ο.Ε.Μ.)
* ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ
* Διεθνή Ναυτική Ένωση (Δ.Ν.Ε.)
* ΣΩ.Ν.Π.Α.Π.
* Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά
* Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών Πλοίων
* Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών Εφοπλιστών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών
   Πλοίων «Ο Άγ. Νικόλαος»
*  Πανελλήνιο Σύλλογο Εφοδιαστών Πλοίων
* Ένωση Βιοτεχνών-Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά
* Ένωση Εργοληπτών Αμμοβολών Χρωμάτων Αττικής
* ΄Ενωση Λεμβούχων Πειραιά
* Μ.Μ.Ε    Πηγή : www.Naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου